Kontrola Zarządcza

Kontrola w jednostce opieki zdrowotnej polega na usystematyzowaniu obecnych procedur funkcjonujących już w danej jednostce, zidentyfikowaniu ich, które z zawartych w nich działań stanowią element kontroli zarządczej, a następnie poddaniu ich krytycznej ocenie pod kątem skuteczności oraz zasadności, oraz wyeliminowanie zbędnych punktów decyzyjnych z obecnych procedur i w rezultacie na poprawę jakości zarządzania. Zapewniamy opracowanie i wdrożenie nowych, wymaganych procedur kontroli zarządczej.

Cele kontroli zarządczej dotyczą:

  • zgodności wszystkich działań danej jednostki z przepisami prawa oraz procedurami wewnętrznymi
  • skuteczności i efektywności tych działań
  • zwiększenia wiarygodności danych wykazywanych we wszystkich rodzajach sprawozdań obowiązujących w danej jednostce
  • ochrony zasobów ludzkich, materialnych i niematerialnych jednostki
  • przestrzegania i promowania wśród pracowników zasad etycznego postępowania
  • efektywności i skuteczności przepływu informacji wewnątrz i na zewnątrz jednostki
  • zarządzania ryzykiem