Kontrola Zarządcza
Kontrola w jednostce opieki zdrowotnej polega na usystematyzowaniu obecnych procedur funkcjonujących już w danej jednostce, zidentyfikowaniu ich, które z zawartych w nich działań stanowią element kontroli zarządczej, a następnie poddaniu ich krytycznej ocenie pod kątem skuteczności oraz zasadności, oraz wyeliminowanie zbędnych punktów decyzyjnych z obecnych procedur i w rezultacie na poprawę jakości zarządzania. Zapewniamy opracowanie i wdrożenie nowych, wymaganych procedur kontroli zarządczej.
Cele kontroli zarządczej dotyczą:
- zgodności wszystkich działań danej jednostki z przepisami prawa oraz procedurami wewnętrznymi
- skuteczności i efektywności tych działań
- zwiększenia wiarygodności danych wykazywanych we wszystkich rodzajach sprawozdań obowiązujących w danej jednostce
- ochrony zasobów ludzkich, materialnych i niematerialnych jednostki
- przestrzegania i promowania wśród pracowników zasad etycznego postępowania
- efektywności i skuteczności przepływu informacji wewnątrz i na zewnątrz jednostki
- zarządzania ryzykiem